اهمیت بسیار بالای خواب مناسب برای پوست شما

اگر در برنامه‌ریزی‌های خود، برنامه‌های مراقبت پوست را شروع کردید، باید بدانید که خواب یکی از مهم‌ترین مراحل در رژیم مراقبت‌های پوستی خواهد بود. زمانی که می‌خوابیم، پوست و بدن ما در حال تعمیر و بازسازی و البته احیا هستند. از بین بردن زمان خواب مناسب ممکن است آسیب‌های جبران‌ناپذیری به پوست شما برساند که پیری زودرس پوست، چروکی و تیرگی تنها بخشی از عواقب آن خواهد بود.

همچنین عدم داشتن خواب مناسب به احتمال زیاد به شما آسیب‌های جدی دیگری نیز وارد می‌سازد. مانند پف کردن صورت که این پف‌ها به مرور زمان چروکی مداوم را برای شما به ارمغان خواهد آورد، تیرگی و گودی زیر چشم‌ها که به مرور زمان ماندگار خواهند شد، پوست خشک و صدمه‌پذیر و بسیاری موارد دیگر.

چرا خواب مهم است؟ چرا خواب بد بر روی پوست اثرات منفی دارد؟ محققان به این پرسش‌ها پاسخ‌هایی دادند که البته فقط بخشی از این پاسخ‌ها را می‌توان به شرح زیر بیان نمود:

  • کاهش فشار خون: کمبود خواب، بدون شک منجر به کاهش فشار خون می‌شود. کاهش فشار خون منجر به ضعف در گردش خودن می‌شود که به دنبال خود پوکی استخوان، پف کردن چشم‌ها، خواب‌آلودگی و سردردهای مداوم را به عنوان فقط بخشی از عواقب به همراه دارد.
  • مشکل در کلاژن: کورتیزول، هورمون استرس، مواردی هستند که به طور کلی و به سادگی، در صورتی که خواب شب کافی نداشته باشید منتشر می‌شود. پس کورتیزول، کلاژن را که ساختار پشتیبانی پوست را برعهده دارد از بین می‌برد و باعث سف شدن پوست شما می‌شود.

تغییر سبک زندگی و قدم نهادن در راه خواب مناسب و کافی

اگر به سلامتی خود اهمیت می‌دهید و دوست دارید تا جوانی پوست خود را حفظ کنید، اگر از چین و چروک و افتادگی در پوست خود بی‌زار هستید و دوست دارید تا پوست شما هیچ مشکلی نداشته باشد، به تغییر سبک زندگی و تنظیم خواب مناسب شبانه خود بیشتر اهمیت دهید. روزانه هفت ساعت خواب برای بزرگسالان، آن‌هم در طول شب (حدود ساعت ۲۲ تا  ۲۴ به خواب رفتن)، مناسب‌ترین نوع خواب برای شما خواهد بود. اگر الکل یا کافئین مصرف می‌کنید آن را ترک کنید. مصرف کافئین را قبل از ساعت ۲۰ کنار بگذارید و به خواب خوب فکر کنید. اتاق خود را تاریک و به دور از هرگونه صدای اضافی قرار دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *