۱۰ اقدام جذاب برای آرامش بیشتر پس از ماساژ

ماساژ، بدون شک نیازهای جسمی و روحی و البته عاطفی شما را رفع خواهد کرد. آرامش خاصی که پس از ماساژ ایجاد می‌شود وصف نشدنی است و فقط با احساس آن می‌توان به درک کاملی از میزان آرامش پس از ماساژ رسید. اما این آرامش هرچقدر طولانی‌تر باشد، جذاب‌تر خواهد بود. بنابراین سعی بر این داریم که در این نوشته، را‌ه‌هایی را به شما نشان دهیم که پس از ماساژ، آرامش شما طولانی‌تر شود:

  1. زمان ماساژ گرفتن: زمان ماساژ، اهمیت بسیار بالایی در ادامه‌دار بودن آرامش آن دارد. لورا آلن، یک درمان‌گر حرفه‌ای و بین‌المللی در ماساژ، و نویسنده کتاب راهنمای ماساژ می‌گوید که همیشه ماساژ خود را زمانی تنظیم کنید که پس از آن در مکانی که احساس خوبی دارید به ادامه استراحت بپردازید (احتمالا محل زندگی). بنابراین زمان ماساژ خود را ترجیحا قبل از شروع کار یا فعالیت خاص قرار ندهید تا بعد از گرفتن ماساژ ادامه استراحت خود را در محلی که احساس خوبی دارید داشته باشید.
  2. حداقل تا روز بعد از ماساژ چشم و گوش خود را از اتفاقات منفی پاک کنید: آلن پیشنهاد می‌کند که تا حداقل یک روز پس از ماساژ گرفتن، از شنیدن اخبار، دیدن تلویزیون یا فیلم و هر آن‌چه که امکان ارائه تنش در شما را دارد دوری کنید. بهتر است در راه منزل موسیقی آرام‌بخش گوش کنید و هنگام رسیدن به خانه، آرامش و سکوت مناسبی ایجاد و استراحت کنید تا لذت ماساژ خود را چند برابر کنید.
  3. حداقل تا یک روز بعد از ماساژ غذاهای سنگین نخورید: توجه داشته باشید که هرچقدر پس از ماساژ غذاهای سالم را جایگزین غذاهای چرب یا سنگین کنید، آرامش شما طولانی‌تر خواهد شد. شما می‌توانید از غذاهای گیاهی و یا انواع میوه در رژیم خود استفاده کنید و پیشنهاد آلن این است که پس از ماساژ اکیدا از مصرف فست‌فود، روغن، قندهای مضر، غذاهای چرب و امثال آن خودداری نمایید.
  4. نوشیدنی پس از ماساژ اهمیت بسیار بالایی دارد: بعد از ماساژ دمنوش بنوشید. آرامش خاص نشات گرفته از ماساژ خود را با دمنوش افزایش دهید. از نوشیدن الکل، چای، قهوه و هر آن‌چه کافئین در خود دارد اکیدا خودداری کنید و آب و دمنوش را جایگزین آن کنید. نتیجه را خواهید دید.
  5. به هنگام رسیدن به منزل پس از ماساژ لباس راحت بپوشید: هرگز از لباس‌هایی که در محل ماساژ استفاده کردید جهت ادامه استراحت خود استفاده نکنید. لباس‌هایی که دوست‌شان دارید را به تن کرده و از لباس‌های راحت جهت ادامه استراحت استفاده کنید.
  6. ماساژ را منظم کنید: به روند مراجعه جهت ماساژ خود نظم دهید. این نظم باعث می‌شود تا بدن به داشتن احساس آرامش عادت کند. نظم در ماساژ یعنی حداقل ماهی یک‌بار ماساژ که در طولانی‌مدت اثرات فوق‌العاده بی‌نظیری در آرامش و سلامت شما خواهد داشت.
  7. از فعالیت شدید پس از ماساژ خودداری کنید: اگر ورزش‌کار هستید ورزش‌های سنگین پس از ماساژ را انجام ندهید. می‌توانید یوگا کنید. اما از تشدید حرکات فیزیکی در بدن خود پس از ماساژ برای داشتن آرامش بیشتر اجتناب کنید.
  8. از ماساژهایی که امکان آن برای خودتان وجود دارد استفاده کنید: صورت، گردن، دست‌ها، پاها و امثال آن را نیز می‌توانید در هنگام استراحت ماساژ بدهید تا احساس آرامش و ریلکسی شما بالاتر رود.
  9. از استرس‌های کوچک و بزرگ خود، قبل و بعد از ماساژ دوری کنید: احتمالا منشا استرس‌های خود را می‌شناسید. هرکس و هرآن‌چه که به شما استرس منتقل می‌کند را قبل و بعد از ماساژ کنار بگذارید و فقط به آرامش خودتان فکر کنید.
  10. برای ادامه‌دار بودن آرامش خود برنامه‌ریزی کنید: قبل از ماساژ به این فکر کنید که پس از آن چه کارهایی انجام دهید که به آرامش بیشتر شما کمک کند و برای آن برنامه‌ریزی کنید. به منزل بروید، نور را کم کنید، موسیقی آرام‌بخش بگذارید و پس از مدتی استراحت دوش بگیرید.

با انجام ساده روش‌های بالا، به راحتی آرامش و ریلکسی پس از ماساژ خود را تا زمان ماساژ بعدی چند برابر خواهید کرد. اگر این مطلب برای شما مفید بود، برای دوستان خود نیز ارسال نمایید.

 

منبع: نشریه ماساژ اِنوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *