۶ تکنیک برای ماساژ خودتان در محل کار

محل کار، همیشه محلی بوده که امکان وجود استرس در آن بسیار بالاست. جلسات روزانه، مواجهه با مشتریان، مشاجره‌های احتمالی و بسیاری از موارد مشابه، همگی از سری تنش‌های روزانه ما هستند که ممکن است برای ما خطرآفرین باشند. همچنین در کنار همه این تنش‌های روحی، پشت میز نشستن‌ها، تحرک کم، کار با کامپیوتر، درست ننشستن و تغذیه نامناسب، از دیگر مواردی است که در محل کار بسیار مشاهده می‌شود.

در محل کار، دسترسی به یک سالن ماساژ، یا فردی که در منزل شما را ماساژ بدهد بسیار سخت و شاید بتوان گفت غیرممکن است، اما باید بدانید که خودتان این توانایی را دارید تا موقتا خود را از خطرهای ناشی از بی‌حرکتی نجات دهید و خستگی بدن خود را از تن بدر کنید. در این مطلب سعی داریم تا شش تکنیک برای این‌که خودتان در محل کار، خود‌تان را ماساژ دهید به شما آموزش دهیم تا گامی جدید در راستای بهره‌وری بالای کارکنان سازمانی برداریم.

تحقیقات جامع دانشگاه میامی نشان داده است که کارکنان آموزش دیده در امر سلف-ماساژ، پس از ۱۵ دقیقه ماساژ خود، توانایی هوش خود را بالابرده و بهره‌وری سازمانی به طرز قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. ماساژ دادن خود در محل کار سطح اندورفین را افزایش و قدرت تصمیم‌گیری و فکری را با توجه به افزایش گردش خون بسیار بالا می‌برد.

  1. از سرت استفاده کن: از حرکات دایره‌ای سر استفاده کنید و به آرامش به طوری که سر پرت نشود، به چپ راست و به بالا پایین و در آخر به صورت گردشی سر خود را تکان دهید. تکان دادن سر در حالی که مدت زیادی ثابت بوده و یا تحرک کمی داشته، باعث افزایش گردش خون و بازگشت خون مناسب به مغز می‌شود.
  2. با شانه‌های خود کار کنید: با دست راست خود، شانه چپ و با دست چپ، شانه راست خود را به آرامی ماساژ دهید. این کار را با انگشتان خود به نرمی و سرعت بسیار آهسته و با آرامش انجام دهید.
  3. روی بازوهای خود کار کنید: ادامه ماساژ خود را از شانه به سمت بازو تا مچ دست به صورت فشار مناسب انگشتان دست روی بازوها پیش ببرید. این کار را سه تا پنج بار تکرار کنید.
  4. از ماساژ دستان خود با دست دیگر غافل نشوید: ماساژ دادن دست مخالف با آن یکی دست، یکی از راه‌های کاهش فشار و خستگی داخل دست‌هاست. بین انگشتان یکی از منابع جمع شدن خون بوده که با ماساژ، این خون‌ها رها شده و به گردش می‌پردازند.
  5. دست‌های خود را به هم قفل کنید: حرکت معروف قفل کردن دست‌ها و کشیدگی به راست، چپ، بالا و پایین را در حالت ایستاده انجام دهید.
  6. ماساژ نرم پا با دست: با انگشتان دست خود، پاهای خود را از ران به سمت پایین ماساژ دهید. این کار بهتر است بیش از ۵ بار در هر پا تکرار شود.

این شش تکنیک فقط بخشی از تکنیک‌های بسیار زیاد برای رفع خستگی و کاهش خطرهای ناشی از بی‌تحرکی بود. راستی یادتان نرود که تا می‌توانید هر نیم‌ساعت کمی راه بروید و کلی آب بنوشید. نوش جان.

 

منبع: ژورنال کار شاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *